• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Osmaniye Valiliği
T.C. Osmaniye Valiliği
T.C. Osmaniye Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Şehitler Köşesi Tarihçe İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Vali Yardımcıları Görev Dağılımı Kurumsal Kimlik İl Etik Komisyonu
  • OSMANİYE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler İl Gelişim Planı
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları Genel Emirler-Genelgeler Basın Açıklamaları İlimizde Basın Etkinlikler
  • İLETİŞİM
    Valilik İletişim İl Telefon Rehberi Diğer Kurumlar
°C
6
Temmuz2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Erdinç YILMAZ
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Ömer Faruk GÜNAY
        • Adem YILMAZ
        • Turgay İLHAN
      • Kaymakamlar
        • Vehbi BAKIR
        • Aziz KAYABAŞI
        • Turgay İLHAN
        • Ali İhsan SELİMOĞLU
        • Cengizhan ANKARA
        • Mehmet Furkan TAŞKIRAN
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
    • Şehitler Köşesi
      • Askeri Personel Şehitlerimiz
      • Emniyet Şehitlerimiz
      • Milli Eğitim Şehitlerimiz
      • Diğer Kurum Şehitlerimiz
    • Tarihçe
      • Osmaniye Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
    • Kurumsal Kimlik
    • İl Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu Üyeleri
        • Etik Komisyonu Başkanı Vali Yardımcısı Adem YILMAZ
        • Etik Komisyonu Üyesi Hasan ÖZNAVRUZ
        • Etik Komisyonu Üyesi Aydın ALBAK
      • 2020 Faaliyet Raporu
      • Etik İlkeleri
      • Etik Eğitimi
      • Mevzuat
        • Etik Mevzuatı
        • Kanunlar
        • Yönetmelikler
        • Genelgeler
        • Uluslararası Anlaşma ve Belgeler
  • OSMANİYE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • İl Gelişim Planı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Genel Emirler-Genelgeler
    • Basın Açıklamaları
    • İlimizde Basın
    • Etkinlikler
  • İLETİŞİM
    • Valilik İletişim
    • İl Telefon Rehberi
    • Diğer Kurumlar
 

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Basın Duyurusu

14.01.2022

BASIN DUYURUSU

Ülkemizde, bakanlığımız tarafından 2005 yılında başlatılan ve valilikler bünyesinde hizmet vermekte olan 112 Acil Çağrı Merkezleri ile gibi acil çağrı hizmetlerinin tek bir merkez altında birleştirilmesi hedeflenmiştir.

112 Acil Çağrı Merkezlerinin ülke genelinde kurulmasına yönelik çalışmalar 2009 yılında başlamış ve şu anda 81 ilimizde 112 Acil Çağrı Merkezleri faaliyet göstermektedir.

İlimizde 27 Ocak 2021 tarihinde faaliyete geçmiş olup 110 İtfaiye Acil, 112 Ambulans Acil, 155 Polis Acil, 156 Jandarma Acil, 177 Orman Yangın Acil ve 122 AFAD Acil tek bir numara olan 112 Acil Çağrı Merkezinde birleştirilmiştir. Vatandaşlarımızın 112 numarasını öğrenmeleri ve yukarıda belirtilen birden çok numarayı aramaları yerine sadece 112 Acil Çağrı Merkezinin yönlendirilmesi ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline sevk edilmesi sağlanmakta, diğer yandan da asılsız çağrılar nedeni ile kurumların artan iş yükünün azaltılması amacıyla faaliyetlerini 7/24 esasına göre sürdürmekte dedir.

112 Acil Çağrı Merkezimize gelen çağrılar, telesekreter anonsundan sonra çağrı karşılayıcı personel tarafından karşılanmakta, talebi öğrenildikten sonra alınan adres bilgisine göre ilgili kurum çağrı yönlendiricisine aktarılmaktadır. Çağrının yönlendirildiği kurum temsilcisi, arayanın durumuyla ilgili teknik ve ayrıntılı bilgileri almak suretiyle, olay yerine en yakın ekibi sevk etmektedir. Olay mahalline ekiplerimizi en kısa süre içerisinde gönderebilmemiz için arayan vatandaşlarımızın adreslerini tam ve doğru olarak bildirmeleri bilmiyor ise tanınan ve bilinen en yakın yeri tarif etmeleri gerekmektedir.

112 Acil Çağrı Merkezi Hangi Durumlarda Aranmalıdır?

Sağlığınızı tehdit eden durumlarda (Bayılma, Kalp rahatsızlığı, Solunum sıkıntısı vb.)

Yangın durumlarında (Bina yangını, Orman yangını, Araç yangını vb.)

Doğal afet durumlarında (Deprem, Sel, Heyelan, Çığ vb.)

Can ve mal güvenliğinde (Trafik kazası, Hırsızlık, Şiddet, Taciz, Kayıp vakaları vb.)

Faaliyete geçtiğimiz 27 Ocak 2021- 31 Aralık 2021 tarihleri arasında ilimizde çağrı merkezine 635.638 çağrı düşmüştür. Cevaplanan çağrıların kurumsal dağılımı: Ambulans Acil %51.37, Polis Acil %38.06, Jandarma Acil %6.03, İtfaiye Acil %3.07, Orman Yangını Acil %1.21, AFAD Acil %0.08, VEFA %0.19

 Toplam Çağrı : 635.638 olup bu çağrıların 180.222 asıllı olup 455.416 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %28,35 Asılsız Çağrı %71,65 oranında gerçekleşmiştir.

Asılsız Çağrı Oranını En Aza İndirmek için Yaptığımız Faaliyetler

        Bütün acil çağrı numaralarının  ‘TEK’ Acil Çağrı numarası olan ‘112’ olduğunun, bilinçlendirilmesine yönelik gereksiz aramalar konusunda bilgilendirilmesi, hangi durumda aranması gerektiği yönünde,  öğrencilerde farkındalığın artırılması amacıyla Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü arasında İşbirliği Protokolü imzalanmış olup bu kapsamda Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullarda 2021-2022 eğitim-öğretim dönemi  boyunca 112 Tanıtım Faaliyet Programı yürütülmektedir.  2021 yılında 10 okula ve 2895 öğrenciye tanıtım yapılmıştır. Ayrıca Osmaniye Belediyesi ve İlçe Belediyelerimizin billboardlarında bir ay süre ile tanıtımı yapılmıştır.  12 Şubat 2021 günü yine farkındalığı artırmak için 112 adet fidan dikimi gerçekleştirilmiş ve ayrıca yerel basın ve sosyal medyada 112 tanıtımı yapılmıştır.

112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 30/03/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre il valileri tarafından 250 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır. Bu kapsamda ilimizde 4 kişiye ₺1.648,00 idari para cezası uygulanmıştır.Vatandaşlarımızın cezai işleme maruz kalmamaları için gereksiz yere 112 acil çağrı merkezini meşgul etmemeleri, Acil yardıma sizin anne, baba, kardeş, eş, çocuk veya bir başkasının  ihtiyacı olacağını unutmayarak GEREKSİZ YERE ARAMA BİR CANA KIYMA prensibiyle hareket edilmesi,

            Vatandaşlarımızdan en büyük beklentimiz “HAYATINIZ BİZİM İÇİN DEĞERLİDİR!” anlayışıyla, Çağrı Merkezimizde gereksiz çağrıları 81 il içerisinde en aza indirmek ve bu doğrultuda ilk sıralarda yer almak, ilimizin duyarlılığını bu hususta arttırmak öncelikli hedefimizdir.

 

T.C. Osmaniye Valiliği 

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
  • Resmi İlan Portalı
Adnan Menderes Mh. Musa Şahin Bulvarı No:106 P.K.: 80010
0 328 825 07 07