T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
|
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
GENEL EMİR
(2025/2)
Amaç:
Madde-1 Suç ve suçluyla mücadelede etkisi, suç oluştuktan sonra ise faillerin tespiti ve delillendirilmesi açısından güvenlik kameraları büyük bir öneme sahiptir. İnsan gözünün atlayabileceği bir detay, güvenlik kameraları tarafından saniye saniye kayıt altına alınabilmektedir. Delilden sanığa ulaşma genel prensibinde her delilin, suçlunun belirlenmesindeki önemi yanında, suçun oluşmasını engelleyici etkisi de mevcuttur.
Suç oranının en aza indirilmesi için yapılacak her çalışmanın belli bir maliyeti olmasının yanında hem maddi hem de psikolojik getirileri çok daha fazladır. Toplumsal huzurun ve güvenliğin sağlanması, teknolojik imkânların kullanımını zorunlu kılmakta olup, insan hareketliliğinin olduğu yerlerde güvenlik kameralarının takılmasının gerekli olduğu öngörülmektedir. Bu doğrultuda güvenlik kuvvetlerimiz güvenlik amaçlı konuşlandırılan kameralarla suç bölgelerini ve halkımızın yoğun olarak bulunduğu cadde, sokak ve meydanları izlemeye almaktadır.
Ancak, güvenlik kuvvetlerinin mevcut imkânlarla suç işlenebilecek tüm yerleri kameralarla izlemesi mümkün olmayacağından, olayların önlenmesi, meydana gelebilecek olayların aydınlatılabilmesi maksadıyla özel güvenlik hizmetlerinin devreye sokulması ve özel güvenlik hizmeti almasa da belirlenen yerlerin güvenlik amaçlı kamera kullanması amaçlanmıştır.
Kapsam:
Madde-2 Osmaniye Valiliğince uygulamaya konulan program; il ve ilçelerimizde faaliyet gösteren halkın yoğun olarak bulunduğu kamu kurum ve kuruluşları, bankalar, akaryakıt istasyonları, oteller, iş merkezleri, alış veriş merkezleri, araç alım satımı yapılan yerleşkeler, kuyumcular, döviz büroları, internet kafeler, sebze ve meyve komisyoncuları, sanayi siteleri, para veya değerli evrak sirkülasyonu olan kuruluşlar, hayvancılık işletmeleri, siteler ve gerekli görülen diğer işyerlerini kapsar.
Dayanak:
Madde-3
3.1. Anayasanın 48. maddesi,
3.2. 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 9. ve 11. maddeleri,
3.3. 2559 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyeti Kanununun 2-a maddesi,
3.4. 1774 Sayılı Kimlik Bildirme Kanunu,
3.5. 3572 Sayılı İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatına Dair Kanun Hükmünde
Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun,
3.6. 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu.
Temel İlkeler:
Madde-4 Devletin suçu önlemede alacağı tedbirlerin yanında vatandaşların kendi can ve mal emniyetini sağlamada işbirliği yapması, genel huzur ve asayişin sağlanmasında güvenlik hizmetlerine katkı sağlayacaktır.
Madde-5 Zilyedin taşınır ve taşınmaz mallarını koruma görevi öncelikle kendisine aittir. Bir tecavüz ve suç oluşmasının engellenmesi için güvenlik kameraları en etkili ve caydırıcı yöntemlerden birisidir.
Madde-6 Yakalanma riski yüksek olan yerlerde potansiyel suçluların suç işleme oranları azalmaktadır. Suçun işlenmesi için elverişli ortamın ortadan kaldırılması mağduriyetleri azaltacaktır. Suçlarda meydana gelen artış insanları doğrudan etkilemekte ve huzursuz etmektedir. Suç oluştuktan sonra suçlular yakalansa bile bu olumsuz etki ortadan kaybolmamaktadır. Bu sebeple suç oluşmadan alınabilecek tedbirlerin en önemlisi güvenlik kameralarıdır.
Madde-7 Suçlarla mücadelede de şehir hayatının gereklerinden birisi haline gelen güvenlik kameraları, gelişmiş ülkelerde yaygın ve etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Suç oluşmadan önleyebilmenin maliyeti, suç oluştuktan sonra yapılacak olan tüm çalışmalardan daha azdır. Üstelik suçun toplum üzerinde oluşturduğu etki hiçbir maliyetle ölçülmeyecek ölçüde sosyal ve psikolojik etkileri beraberinde getirir.
Madde-8 Güvenlik kuvvetlerinin, suç soruşturmalarında sonuca ulaşmasında etkili olan birinci ve en önemli unsur vatandaşlardan elde ettiği bilgilerdir. Vatandaşların desteğinden yoksun bir şekilde çalışan güvenlik kuvvetlerinin suçlular üzerinde etkili olması ve kendini kabul ettirmesi çok zordur. Vatandaşların katılımının sağlanması suçla mücadelenin her aşama ve alanında geçerli olan temel ilkedir. Vatandaşın huzuru için çalışan güvenlik kuvvetlerinin suçlularla mücadelede vatandaşla işbirliğinin şart olduğu gerçeğinden hareketle, suçluların bildirilmesi, kendi işyeri güvenlik kamerası kayıtlarının suçları önlemede kullanılması suça razı olmamanın bir göstergesidir.
Madde-9 Toplumun yaşayan bir olgu olduğu düşünüldüğünde toplum sağlığını belirleyen en önemli etkenin suç oranının düşüklüğü olduğu görülecektir. Toplum huzurunun sağlanması her bireyin üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmesi ile mümkündür. Vatandaşların güvenlik kuvvetleri ile işbirliği yapması çok büyük fayda sağlayacağı gibi toplum destekli kolluk hizmetleri için atılan önemli bir adımdır.
Genel Kolluk Kuvvetlerince:
Madde-10 Sorumluluk bölgelerinde bulunan kamu işyerleri, belediye ve özel işletmelerde işyeri veya işletmenin güvenlik açısından risk analizleri Ek’te bulunan kontrol formuna göre yapılacak ve tespit edilen güvenlik eksiklikleri işletme sahibine tebliğ edilecektir.
Madde-11 Güvenlik eksikliği tespit edilen yerlerin kamu işyerleri amirlerine veya işletme sahiplerine eksikliklerin giderilme yolları ve yöntemleri hakkında danışmanlık hizmeti verilecektir.
Madde-12 Güvenlik eksikliği tespit edilen kamu işyeri, belediye ve özel işletmelere bir aydan az olmamak üzere eksikliklerini giderebilecek kadar makul bir süre tanınacak, tanınan süre sonunda işyerleri/tesisler alması uygun görülen tedbirler yönünden tekrar kontrol edilecek, yükümlülüklerini yerine getirmeyen işletme sahipleri/yöneticileri hakkında ilgili mevzuatlar gereğince yasal işlem yapılacaktır.
Denetleme Usul ve Esaslar:
Madde-13 Kolluk güçleri tarafından verilen süre sonunda özel işletmeler ve kamu/belediyeye ait işyerleri kolluk kuvvetleri tarafından alınması gereken güvenlik tedbirleri yönünden denetlenir ve yerine getirilmeyen hususlar mülki idare amirlerine gereği yapılmak üzere bildirilir.
Madde-14 Suç ve suçlularla mücadelede en etkili yöntemlerden birisi olan güvenlik kameralarının kurulması ve uygulanması ile ilgili uygulanacak kurallar aşağıya çıkarılmıştır.
Güvenlik kamerası kurulacak işyeri sahipleri veya müstecirleri kararın kendilerine tebliğinden sonraki iki (2) ay içerisinde belirtilen nitelikte güvenlik kamerası takmakla yükümlüdür.
14.1 Güvenlik kamerası bulundurması gerekenler:
14.1.1. Akaryakıt İstasyonları,
14.1.2. Bankalar, döviz büroları, kuyumcular,
14.1.3. Alış-veriş merkezleri, iş hanları, büyük marketler,
14.1.4. İnternet kafeler,
14.1.5. Oteller, pansiyonlar, kamu kurumu misafirhaneleri,
14.1.6. Sebze-meyve komisyoncuları,
14.1.7. Sanayi siteleri,
14.1.8. Para veya değerli evrak dolaşımının olduğu kamu ve özel kurum/kuruluşlar,
14.1.9. Her türlü enerji santrali (hidroelektrik, güneş / rüzgar enerjisi vb.)
14.1.10. Kamu kurumu, belediye ve özel kuruluşlara ait tesis, istasyon vb. yerler (Trafo,
baz istasyonu, boru hatları ve tesisleri, mesire alanı, park/bahçe, kafe/restorant, araç park
alanı, yürüyüş yolu vb.yerler),
14.1.11. Besi çiftlikleri ve hayvan pazarları,
14.1.12. En az (10) büyükbaş veya (20) küçükbaş hayvan barındırılan ağıl/ahırlar,
14.1.13. Arıcılık yapılan alanlar, (on kovan için iki, sonraki her on kovan için ilave
birer adet anlık görüntü aktarımı yapabilen fotokapan/mobil kamera kurulacak. Kurulum
öncesi İl J.K.lığı/İl Emniyet Md.lüğü ile koordine edilecek)
14.1.14. Tekel bayileri,
14.1.15. Kafeler,
14.1.16. Kıraathaneler,
14.1.17. Dernek lokalleri,
14.1.18. Gıda üretimi yapan işletmelere ait üretim, tedarik, ambalajlama, depolama ve
dağıtım faaliyetleri yürütülen yerler,
14.1.19. Gerekli görülen diğer yerler.
14.2. Kameraların özellikleri ve görüntülerin saklanma süre ve koşulları:
14.2.1. Her bir kamera için geriye dönük kayıt süresi en az 30 (otuz) gün olmalı,
14.2.2. Gece şartlarında görüntü alabilme (gece görüş özellikli) özelliğine sahip olmalı,
14.2.3. Kaydedilen görüntüleri izleme, aktarma kabiliyetine sahip olmalı,
14.2.4. Görüntülere tarih ve saat eklenebilmeli,
14.2.5. Kamera ortamındaki ışık miktarı yeterli olduğu durumlarda renkli görüntü,
yetmediği durumlarda siyah/beyaz görüntü verebilmelidir.
Cezai Hükümler:
Madde-15 Yapılacak kontrollerde güvenlik kameralarının belirtilen sürede kurulmaması veya fonksiyonel halde olmaması veya genel emir hükümlerine aykırı davranılması durumunda İl İdaresi Kanununun 66. maddesi ve Kabahatler Kanununun 32. maddesi uygulanır.
İl İdaresi Kanununun 66.maddesi: İl Genel Kurulu veya İdare Kurulları yahut en büyük mülki amirleri tarafından kanunların verdiği yetkiye istinaden ittihaz ve usulen tebliğ veya ilan olunan karar ve tedbirlerin tatbik ve icrasına muhalefet eden veya müşkülat gösterenler veya riayet etmeyenler hakkında hareketi ayrı bir suç teşkil etmediği takdirde Kabahatler Kanununun 32. maddesi uygulanır.
Kabahatler Kanununun 32. Maddesi:“Emre Aykırı Davranış” Yetkili makamlar tarafından adli işlemler nedeniyle ya da kamu güvenliği, kamu düzeni veya genel sağlığın korunması amacıyla, hukuka uygun olarak verilen emre aykırı hareket eden kişiye idari para cezası uygulanır. Bu ceza, emri karar veren makam tarafından onaylanır.
Yürürlük:
Madde-16 Bu Genel Emir imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme:
Madde-17 Bu Genel Emir hükümleri Osmaniye Valiliği tarafından (genel kolluk vasıtasıyla) yürütülür.