Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Osmaniye Valiliği
T.C. Osmaniye Valiliği
T.C. Osmaniye Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Şehitler Köşesi Tarihçe İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Vali Yardımcıları Görev Dağılımı Kurumsal Kimlik İl Etik Komisyonu
  • OSMANİYE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler İl Gelişim Planı
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları Genel Emirler-Genelgeler Basın Açıklamaları İlimizde Basın Etkinlikler
  • İLETİŞİM
    Valilik İletişim İl Telefon Rehberi Diğer Kurumlar
°C
17
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Erdinç YILMAZ
      • Vali Yardımcıları
        • Hakan Yavuz ERDOĞAN
        • Aziz Onur AYDIN
        • Yunus EMRE ŞAHİN
      • Kaymakamlar
        • Erdinç DOLU
        • Aziz KAYABAŞI
        • Turgay İLHAN
        • Ahmet DERVİŞOĞLU
        • Mustafa KÖROĞLU
        • Volkan ÖZER
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Şehitler Köşesi
      • Askeri Personel Şehitlerimiz
      • Emniyet Şehitlerimiz
      • Milli Eğitim Şehitlerimiz
      • Diğer Kurum Şehitlerimiz
    • Tarihçe
      • Osmaniye Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
    • Kurumsal Kimlik
    • İl Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu Üyeleri
        • Etik Komisyonu Başkanı Vali Yardımcısı Adem YILMAZ
        • Etik Komisyonu Üyesi Hasan ÖZNAVRUZ
        • Etik Komisyonu Üyesi Aydın ALBAK
      • 2020 Faaliyet Raporu
      • Etik İlkeleri
      • Etik Eğitimi
      • Mevzuat
        • Etik Mevzuatı
        • Kanunlar
        • Yönetmelikler
        • Genelgeler
        • Uluslararası Anlaşma ve Belgeler
  • OSMANİYE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • İl Gelişim Planı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Genel Emirler-Genelgeler
    • Basın Açıklamaları
    • İlimizde Basın
    • Etkinlikler
  • İLETİŞİM
    • Valilik İletişim
    • İl Telefon Rehberi
    • Diğer Kurumlar
 

Basın Açıklaması Yapılamayacak Yerler ve Diğer Yasaklar

03.02.2021
Karar No          :2021/01
 Karar Tarihi    :02/02/2021

 AMAÇ
 Madde 1-Bu karar; ilimizde gerçek kişiler, tüzel kişiler ve platform benzeri tüzel kişilerden müteşekkil oluşumlarca, kamuoyu yaratmak veya protesto etmek amacıyla yapılacak olan basın açıklaması, stant kurulması, eğlence, konser vb. etkinlik düzenlenmesi, ses yayın aracı ile anons yapılması, kamuya açık alanlarda ateş yakılması vb. faaliyetlerin kamu düzeni, kamu güvenliği, başkalarının hak ve hürriyetleri, genel sağlık, genel ahlak ve suç işlenmesinin önlenmesi açısından, yasalarda genel çerçevesi ortaya koyulmakla birlikte il yönetimince düzenlenmesine ihtiyaç duyulan hususları 2012/64 sayılı İçişleri Bakanlığı genelgesi doğrultusunda, ilimiz hudutları içerisinde düzenlemektir.

 KAPSAM
 Madde 2-Bu karar; Osmaniye il sınırları içerisinde kamuya açık alanlarda; 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Kanunu dışında değerlendirilen kamuoyu yaratma ve protestoda bulunma ve eğlenceler sırasında; düzenleyici, katılımcı gerçek ve tüzel kişilerin sorumluluğu ile kamu görevlilerinin görev ve yetkilerini kapsar.

 HUKUKİ DAYANAK
 Madde 3-Anayasanın 25, 26 ve 34’üncü Maddeleri, 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu, 2559 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyetleri Kanunu, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu ve 2012/64 Sayılı İçişleri Bakanlığı Genelgesine istinaden hazırlanmıştır.

 TANIMLAR
 Madde 4-Mevzuatımızda tanımlanmayan ancak bu kararda yer alan bazı kavramlar vatandaşlarımızca daha iyi anlaşılabilmesi için aşağıdaki şekilde tanımlara yer verilmiştir.
 Toplantı: Belirli konular üzerinde halkı aydınlatmak ve bir kamuoyu yaratmak suretiyle o konuyu benimsetmek için gerçek ve tüzel kişiler tarafından bu kanun çerçevesinde düzenlenen açık ve kapalı yer toplantılarıdır.
 Gösteri yürüyüşü: Belirli konular üzerinde halkı aydınlatmak ve bir kamuoyu yaratmak suretiyle o konuyu benimsetmek için gerçek ve tüzel kişiler tarafından bu kanun çerçevesinde düzenlenen yürüyüşlerdir.
 Bildiri: Propaganda yapmak, bir duyuruda bulunmak amacıyla, genellikle A4 kâğıdı büyüklüğünde hazırlanan ve halka dağıtılan kısa metinlerdir.
 Afiş: Bir şeyi duyurmak veya tanıtmak için hazırlanan, genellikle duvarlara yapıştırılan resimli ilan.
 Pullama: Küçük boyutlardaki kâğıtları duvarlara, cama, taşa, toprağa ve ağaçlara yapıştırma işlemine pullama denilir.
 Trikleme: Küçük kâğıtlara yazılmış sloganların bulunduğu kâğıtların dağıtılmasıdır.
 Kuşlama: Kısa metin ve sloganların yazılı bulunduğu küçük kâğıtların sokaklara ve caddelere saçılmasına denir.

 GENEL ESASLAR
 Madde 5-Gerçek ve tüzel kişiler tarafından, Anayasanın 25, 26 ve 34’üncü maddeleri ile esasları belirlenen düşünceyi açıklama ve yayma hürriyeti basın açıklamaları şeklinde de kullanılmaktadır. Ancak, bazı sivil toplum kuruluşları tarafından zaman zaman basın açıklaması adı altında kamu düzenini bozan, kitlesel katılımlarla trafiğin akışını engelleyen, çevre ve gürültü kirliliğine yol açan, gece vakitlerine kadar süren kanuna aykırı eylemlerde bulunulup etkinlikler düzenlendiği görülmektedir.
  Bu nedenle İçişleri Bakanlığınca çıkarılan 02/11/2012 tarihli 2012/64 sayılı genelgesinde;
“Kamuoyu oluşturmak amacıyla; Şiddet içermeyen, kamu düzenini bozmadan, makul sürede (en fazla iki saati geçmemek kaydıyla), gürültü ve çevre kirliliğine yol açmadan, yaya ve araç trafiğine engel olmayacak sayıda katılımla gerçekleştirilen yazılı veya sözlü açıklamalar basın açıklaması olarak değerlendirilmektedir.
 Basın açıklaması yapmak amacıyla herhangi bir yerden başka bir yere kamu düzenini bozacak şekilde gösteri amaçlı toplu yürüyüş yapılamaz.
 Kamu düzeni ve güvenliğinin korunabilmesi amacıyla, mülki idare amirliği tarafından yargı kararları ile oluşan içtihat çerçevesinde, basın açıklaması yapılamayacak yerler önceden belirlenebilir. Bu halde belirlenen yerler uygun vasıtalarla kamuoyuna duyurulur.
 Basın açıklaması öncesi yapılacak çağrılar ile basın açıklamaları esnasında el ile taşınabilir ses yükseltici cihazlar haricinde ses yükselten cihazlar kullanılamaz, bu amaçla sabit platform kurulamaz.
 Sivil toplum kuruluşlarının; yönetim, denetim, genel kurul toplantıları ile üyelerine yönelik kendi tüzüklerine göre yapacakları etkinliklerin dışında halka açık düzenleyecekleri kapalı yer toplantılarında, kamu düzeninin bozulması veya suç işleneceğine dair ciddi emarelerin ortaya çıkması halinde, her defasında yetkili mülki makamın yazılı izni ile ses ve görüntü kaydı yapılabilir.” hükümlerine yer verilmiştir.

 BASIN AÇIKLAMASI YAPILAMAYACAK YERLER VE DİĞER YASAKLAR
 Madde 6-Vatandaşlarımızın temel hak ve hürriyetlere dair uluslararası sözleşmeler, T.C Anayasası ve yasalardan kaynaklanan hak ve özgürlüklerini tam ve güvenli bir şekilde kullanabilmelerinin temini ile ilimizde huzur ortamının, kamu düzeni ve kamu güvenliğinin sağlanması ve sivil toplum kuruluşları ile diğer gerçek ve tüzel kişilerin yapacakları basın açıklamaları, imza kampanyaları, stant açma, konser vb. etkinliklerin hayatın olağan akışını kesintiye uğratmadan demokratik bir ortamda, güvenli bir biçimde gerçekleştirilebilmesi amacıyla;
 1-İlimizde düzenlenecek bahse konu etkinlik ve faaliyetlerin İçişleri Bakanlığının 02/11/2012 tarihli 2012/64 sayılı Genelgesinde belirtilen şartlara aykırı olarak gerçekleştirilmesi,
 2-Valilik, İl Emniyet Müdürlüğü ve bağlı birimleri ile adli ve askeri kurumlar ve müştemilatları içerisinde, bahçesinde ve girişlerinde bahse konu etkinlik ve faaliyetlerin düzenlenmesi,
 3-Yukarıda sayılan kurumlar dışında diğer kamu kuruluşlarının giriş, bahçesi ve çıkışlarını engelleyecek şekilde basın açıklaması yapılması ve diğer etkinliklerin düzenlenmesi,
 4-Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kamu ve özel okullar ile müştemilatları içerisinde, bahçesinde ve girişlerinde bahse konu etkinlik ve faaliyetlerin düzenlenmesi,
 5-İbadethaneler, hastaneler ve sağlık kuruluşları içerisinde, müştemilatında ve bahçesi ile giriş ve çıkışlarında basın açıklaması vb. etkinliklerin düzenlenmesi, (Sağlık çalışanları sendikaları ve görevlilerinin idari izinlerini almaları haricinde Devlet Hastanesi Bahçesi hariç),
 6-2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu ve 298 Sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun’un ilgili hükümleri saklı kalmak şartıyla, propaganda, tanıtım ve satış yapmak amacıyla ses yükselten cihazlarla veya ses yayın araçları ile parklarda, cadde ve sokaklarda gezmek suretiyle konuşma yapılması, müzik çalınması ve anons yapılması,
7-Kamuya açık alanlarda valiliğe bildirimde bulunmadan veya bildirimde bulunulmuş olsa bile çevreyi kirleterek, gürültü kirliliği oluşturarak, yaya ve araç trafiğini engelleyecek şekilde imza, tanıtım vb. amaçlarla stant açılması,
8-Her türlü yasal veya yasal olmayan etkinlik, toplantı ve yürüyüşlerde meşale vb. yanmakta olan materyal taşınması,
9-Kamuya açık alanlarda, yollarda, cadde ve sokaklarda açıkta ateş yakılması ve ateş yakmak isteyenlere oto lastiği vb, materyal temin edilmesi veya satılması,
10-Kamuoyu oluşturma, protesto etme veya kutlama yapmak amacıyla, trafiği aksatacak şekilde konvoy yapılması, konvoy esnasında taşkınlık yapılması ve araçların camlarında dışına sarkılması,
11-Ulusal ve yerel spor müsabakaları öncesi, sırası ve sonrasında stadyum ve çevresi haricinde cadde ve sokaklarda toplu veya bireysel olarak bağırılması, toplu şekilde yürüyüş yapılması,
12-Kamuya açık alanlarda veya özel mülkiyete ait olmakla birlikte kullanılmayan arsalar üzerine kamuoyu oluşturma, protesto gösterisi yapmak amacıyla (taziye amacıyla kurulan çadırlar hariç) çadır kurulması,
13-Devlet büyüklerinin ilimize yapacağı ziyaretlerde protesto amaçlı pankart, döviz vb. açılması ve slogan atılması,
14-Duvarlara yazı yazılması, dağıtılan bildirilerin etrafa saçılarak dağıtılması, pullama, trikleme ve kuşlama yapılması,
15-Hayvanları kullanmak suretiyle basın açıklaması, toplantı, protesto gösterisi vb. eylemler yapılması,
16-Kamuoyu oluşturmak veya protesto amacıyla kendini kafese hapsetmek, bir yere zincirlemek, kamuya açık alanlarda çıplak vaziyette dolaşılması,
17-Traktör, iş makinası, kamyon ve diğer araçları kullanarak protesto gösterisi vb. eylemler düzenlenmesi ve düzenlenen bu eylemlere katılma.

 CEZAİ İŞLEMLER
 Madde 7- Bu karara uymayanlar ve yapılan ikazlara rağmen kararı ihlal etmeye devam edenler, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu 66’ıncı maddesi, 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun ilgili hükümlerince cezalandırılır. Ayrıca basın açıklamaları vb. etkinliklerde sınırları aşarak yasaya aykırı toplantı ve gösteri yürüyüşüne dönüşmesi durumunda kanuna aykırı toplantı ve gösteri yürüyüşü olarak değerlendirilerek 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu hükümleri uygulanır.

 YÜRÜRLÜK
 Madde 8-Bu karar Valilik internet sitesinde yayınlandığı tarihte yürürlüğe girer ve Osmaniye sınırları içerisinde tüm tüzel ve gerçek kişiler ile kuruluşlara tebliğ yerine geçer.
 Yürürlükten Kaldırılan Karar:
 Valiliğimizin 10.08.2004 tarih ve 2004/1 sayılı kararı yürürlükten kaldırılmıştır.
 Yürütme
 Bu kararı Osmaniye Valisi yürütür.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
  • Resmi İlan Portalı
Adnan Menderes Mh. Musa Şahin Bulvarı No:106 P.K.: 80010
0 328 825 07 07
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız